Jest to jedna z diet niełączenia, w tym przypadku węglowodanów z białkami. Została opracowana prze amerykańskiego dietetyka z uniwersytetu w Los Angeles – Henry’ego H. L. Andersona. Twórca obarczył źle skomponowany jadłospis, jako źródło tycia. Wg Andersona jednoczesne trawienie białek wytwarza zbyt dużą ilość toksyn, co prowadzi do odkładania się tłuszczu i tworzeniu cellulitu. Spowodowane jest to przez całkowicie różne enzymy, które są niezbędne do trawienia tych dwóch składników żywności. Dieta opiera się na jedzeniu głównie warzyw, owoców oraz orzechów. Należy unikać wszelkiego rodzaju używek takich jak kawa, herbata, alkohol. Wykluczone są również wszelkie napoje gazowane (łącznie z wodą mineralną), kupne soki, itp. Należy również pamiętać, że nie pijemy bezpośrednio przed, po i w trakcie posiłku. Odstęp pomiędzy posiłkiem a spożyciem napoju powinien wynosić około 30 minut.

Dużym plusem, który wprowadza Anderson jest określenie ram czasowych dla posiłków, a nie jak w przypadku innych diet konkretnych godzin. Rano jemy owoce oraz soki, gdyż produkty te powinno się spożywać na czczo. Od godziny 12 do 16 w daniach królują warzywa, czyli zielona sałata, inne zielone warzywa, a do picia soki warzywne. Ostatnie godziny jedzenia w ciągu dnia (od 16 do 20) zakładają, że możemy jeść wszystko pamiętając, by nie łączyć białek z węglowodanami. Pamiętajmy również, że jemy do syta, a potem odchodzimy od stołu. Należy tez mieć na uwadze, że mięso, ryby oraz sery jemy w niewielkich ilościach oraz unikamy wszelkiego rodzaju sosów. Od godziny 20 nie powinniśmy jeść już nic, aż do rana.

Dietę należy stosować dwa tygodnie. W tym czasie możemy schudnąć 2 kg, pamiętając o przestrzeganiu powyższych zasad. Dieta jest bardzo różnorodna. Idealna dla osób pracujących, które główny posiłek jedzą popołudniem lub wieczorem. Nie jest jednak polecana dla osób z dużą nadwagą, gdyż nie jest obserwowany duży spadek masy ciała. Niżej przedstawiamy przykładowy jadłospis.

 

Do godziny 12: sok jabłkowy, gerjpfrut, winogrona, borówki

Od 12 do 16: sok marchewkowy, sałata z ogórkiem i szczypiorkiem, pistacje

Od 16 do 20: zapiekany ser żółty, pomidor z cebulą, fasolka szparagowa, brokuły

Udostępnij: