Cellulit to problem prawie 80% kobiet na świecie. Żeby się go pozbyć najlepiej połączyć kilka znanych metod zwalczania go. Dlatego też stosując dietę wart dołączyć do niej odpowiednie kosmetyki i aktywność fizyczną. Pamiętajcie jednak, że aby zlikwidować pomarańczową skórkę niezbędna jest silna wola i konsekwencja. Ważne jest, by jeść mało a często. Pomoże to ustabilizować organizm oraz poprawi przemianę materii. Lepiej wybierajmy produkty mniej przetworzone i naturalne. Warto zrezygnować również ze smażenia i duszenia w sosie i tłustej śmietanie na rzecz gotowania na parze, pieczenia czy grillowania. Należy ograniczyć lub wyeliminować sól, która zatrzymuje toksyny i  wodę w organizmie. Świetnie zastąpić ją mogą zioła (estragon, bazylia) lub warzywa (czosnek, cebula). Podczas stosowania diety antycellulitowej trzeba ograniczyć spożywanie potraw tłustych, wysokoprzetworzonych. Całkowicie zniknąć z diety powinny fast foody, słodycze i alkohol. Warto też ograniczyć spożycie czerwonego mięsa oraz tłustego nabiału.

Co zatem można spożywać? Dieta jest lekka i zdrowa, zatem przewiduje chude mięso, chudy nabiał, drób i ryby. Te ostatnie zawieraj dużo kwasów omega-3, które są doskonałe w walce z cellulitem. Należy pamiętać też o dostarczeniu kwasów omega-6 i omega-9, które można znaleźć w oleju lnianym, rzepakowym, z wiesiołka i ogórecznika, orzechach, pestkach dyni i słonecznika, awokado, ziarnach sezamu i oliwie z oliwek. W walce z pomarańczową skórką przydatne będą również produkty bogate w potas (pomidory, sałata, ziemniaki), witaminy z grupy B (drożdże, jaja, zboża). Nie wolno zapomnieć o płynach, których należy przyjmować 2 litry dziennie. Najlepiej jeśli będzie to niegazowana woda mineralna z dodatkiem mięty lub cytryny. Można tez pić ziołowe herbatki i świeżo wyciskane soki. Dieta trwa tydzień i ostatniego dnia należy wypić w ciągu dnia świeży sok wyciśnięty z 2 kg pomarańczy i 1kg marchwi.

 

Śniadanie: 2 łyżki płatków zbożowych z łyżką otrębów owsianych, orzechów, siemienia lnianego lub sezamu, wymieszane ze 150 g jogurtu naturalnego, do tego 100 g czarnych porzeczek lub mandarynka albo banan lub bułka pełnoziarnista z 50 g twarożku granulowanego, posypanego kiełkami pszenicy, łyżeczką sezamu i łyżeczką pestek słonecznika

Przegryzki: płatek sezamka lub orzechy, pestki dyni lub słonecznika (po łyżeczce) lub 150 g (plaster) melona, dwa plasterki awokado, grejpfrut, 2-3 mandarynki lub śliwki, 1/2 szklanki porzeczek albo agrestu lub łyżka pasty tahiny (z cieciorki, miazgi sezamowej, czosnku i cytryny)

Obiad: Szpinak z jajkiem lub Sałatka warzywna lub Zielone spaghetti lub Kurczak z fasolką, kromka razowca lub Tofu z grilla.

Kolacja: Sałatka ziemniaczana lub Pieczony dorsz lub Nadziewane pomidory lub Kolorowe spaghetti lub Sałatka owocowa.

 

 

Udostępnij: