Dieta Atkinsa polega na spożywaniu tłuszczy w ilości 60% dziennego zapotrzebowania w kalorie. Zdaniem doktora Roberta Atkinsa – twórca diety – zmniejszenie w ten sposób ilości dostarczanych węglowodanów umożliwi spalanie nadmiaru zgromadzonego tłuszczu. Nie musimy się martwić o to ile pokarmów spożywamy, ale o to jakie są to pokarmy. Spożywanie posiłków z dużą ilością tłuszczy i białek, a unikanie cukrów prostych i złożonych powoduje zakwaszenie organizmu. Zmienia to przemianę materii i powoduje spadek uczucia łaknienia. Dieta Atkinsa podzielona jest na 4 fazy przy czym ostatnia to raczej nawyk odżywiania, który pozwala utrzymać wagę. W fazie 1 ograniczamy spożywanie węglowodanów do 20 g dziennie. W ten sposób przygotowujemy organizm do spalania tłuszczy zamiast cukrów. Nie można jeść wtedy warzyw i owoców, więc warto włączyć do diety suplementy witaminowe. Należy unikać również pieczywa, produktów zbożowych, chudego nabiału, kofeiny, cukru, dżemów, miodu i wszystkich słodyczy. Dozwolone jest spożywanie natomiast wszystkich gatunki mięsa, ryb, owoców morza, jaj, serów pleśniowych i tłuszczów roślinnych. Druga faza zaczyna się po 2 tygodniach i charakteryzuje się zwiększeniem ilości węglowodanów do 30 g, wprowadzamy warzywa i owoce jagodowa. Nadal jednak podstawa diety są tłuszcze i białka. Ta faza jest taka sama jak faza ostatnia, która jest wskazana do utrzymania wagi. W trzeciej fazie zwiększamy dawkę węglowodanów o kolejne 10 g na tydzień. I kolejno wprowadzamy produkty. Gdy zaczniemy Tyc to z nich rezygnujemy. Podczas trwania całej diety zalecane jest jedzenie 3 głównych posiłków i dwóch przekąsek. W trakcie diety możemy schudnąć 2 kg w ciągu 2 tygodni. Podczas całej diety możemy bez ograniczeń spożywać mięso, ryby, sery i jajka. Dłuższe stosowanie diety należy skonsultować z lekarzem ze względu na jej zakwaszanie organizmu. Diety tej nie mogą z tego względu stosować osoby z wysokim ciśnieniem, miażdżyca i wysokim cholesterolem. Poniżej przykładowy jadłospis.

Śniadanie: jajka sadzone na bekonie, z szynką lub kiełbasą, kawa bezkofeinowa lub herbata

Obiad: rosół drobiowy, pieczony lub smażony kurczak, woda mineralna niegazowana

Kolacja: stek, surówka z sosem winegret, bita śmietana bez cukru

Przekąski: wędliny, herbata bez cukru, woda mineralna niegazowana

Udostępnij: